Strona główna ZWIK
Kontrast A- / A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Dostępność » Procedury postępowania

PROCEDURA ORGANIZACYJNA UMOŻLIWIAJACA REALIZACJĘ POTRZEB OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W NIEZBĘDNYM ZAKRESIE DLA TYCH OSÓB

Definicje:

Osoby ze szczególnymi potrzebami, których dotyczy procedura to:

  • osoby na wózkach inwalidzkich, poruszające się o kulach, o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • osoby niewidome i słabowidzące;
  • osoby z niepełnosprawnością słuchu;
  • osoby głuchoniewidome;
  • osoby z niepełnosprawnością psychiczną i intelektualną;
  • osoby starsze i osłabione chorobami;
  • kobiety w ciąży;
  • osoby z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi;
  • osoby mające trudności w komunikowaniu się z otoczeniem (także z rozumieniem języka pisanego albo mówionego);
  • osoby o nietypowym wzroście (w tym również dzieci);
  • osoby z ciężkim lub nieporęcznym bagażem, towarem.

Cel procedury:

Głównym celem procedury  jest zdefiniowanie warunków istotnych dla realizacji potrzeb  osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Zakres procedury:

Procedura obowiązuje w zakresie realizacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami obejmując:

  • obszar architektoniczny,
  • komunikacyjny,
  • organizacyjny

Dokument ma charakter komplementarny w stosunku do przepisów prawa regulujących – w bezpośredni i pośredni sposób – kwestie dostępności.

 

Obszar stosowania:

Obszarem stosowania procedury jest sposób realizacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i dotyczy obsługi w/w  osób przez pracowników  administracyjno – biurowych ZWiK Sp. z o.o. we wszelkich sprawach związanych z realizacja usług i obsługą umów.

 

Odpowiedzialność:

Za organizację działań umożliwiających realizację  potrzeb osób ze szczególnymi  potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób odpowiada Zarząd Spółki.

Za obsługę osób ze szczególnymi potrzebami odpowiadają pracownicy administracyjno – biurowi.

 

Opis procesu:

  1. Po otrzymaniu sygnału dźwiękowego (dzwonek umieszczony przy drzwiach  wejściowych do ZWiK Sp. z o.o.) pracownik sekretariatu jest zobowiązany do podejścia do Klienta ze szczególnymi potrzebami.
  2. Pracownik sekretariatu podejmuje decyzję  o miejscu obsługi w/w klienta.
  •  W przypadku klientów, którzy muszą być obsłużeni na parterze  budynku – obszar bez barier architektonicznych, pracownik sekretariatu  wskazuje miejsce oczekiwania na pracownika  odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu.  Miejsce obsługi takiego Klienta wyposażono w stół i krzesła. Znajduje się ono tuż przy wejściu do budynku głównego ZWiK Sp. z o.o.
  • W innych przypadkach pracownik sekretariatu odprowadza osobiście osobę do odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu informując pracownika tego działu o konieczności odprowadzenia Klienta  do drzwi wyjściowych  z budynku po zakończonej wizycie.

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE OSOBY, KTÓREJ TOWARZYSZY PIES ASYSTUJĄCY

W przypadku obsługi osoby, której towarzyszy pies asystujący należy:

  1. Po otrzymaniu sygnału dźwiękowego (dzwonek umieszczony przy drzwiach wejściowych do ZWiK Sp. z o.o.) pracownik sekretariatu jest zobowiązany do podejścia do Klienta i zweryfikowania uprawnień psa asystującego na podstawie certyfikatu potwierdzającego status zwierzęcia i świadectwa szczepień do obowiązkowego stosowania (pies nie musi mieć założonego kagańca ani być prowadzonym na smyczy),
  2. Pracownik sekretariatu odprowadza osobiście osobę z psem asystującym do odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu, informując pracownika tego działu, o konieczności odprowadzenia Klienta  do drzwi wyjściowych  z budynku po zakończonej wizycie.



ul. Rtm. Witolda Pileckiego 100
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
REGON: 017441290
NIP: 531-000-49-28

tel: (48 22) 775 73 38
fax: (48 22) 775 73 28
biuro@zwikndm.pl 
 

Wpis do KRS Nr 0000117313 Sąd Rejonowy
dla m. st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Wysokość kapitału zakładowego: 31 917 847,50 PLN

 

Konto: PEKAO S.A. I O/ Nowy Dwór Mazowiecki Nr 91 1240 3480 1111 0000 4268 4040 lub BNP PARIBAS Bank Polska S.A O/Nowy Dwór Mazowiecki Nr 36 2030 0045 1110 0000 0183 0720


Aktualności

• Komunikaty
• Godziny pracy

O nas

• Historia
• Zarząd
• Polityka prywatności

Przetargi

• Regulamin Zamówień Sektorowych
• Platforma zakupowa
• Przetargi zakończone

Oferta

• 
• Regulamin
• Taryfy
• Saturator
• Jak się przyłączyć
• Dokumenty do pobrania
• Ochrona danych osobowych

Eksploatacja

• Ujęcia wody
• Jakość wody
• Sieć wodociągowa
• Sieć kanalizacyjna
• Oczyszczalnia ścieków "Południe"

Kontakt


NFOŚiGW

• Budowa Stacji Uzdatniania Wody

FS

• Kalendarium Projektu
• Postępy
• Przetargi Aktualne
• Przetargi Zakończone
• Przetargi Unieważnione
• Regulaminy i Procedury
• O Funduszu Spójności
• Konkursy

Dostępność

• Deklaracja dostępności
• Procedury postępowania


Copyright © 2024, Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

Wykonanie 
Kompleksowa opieka it, projektowanie serwisów www, hosting, domeny, bannery reklamowe, poligrafia